Az orr rajzolása
Az orr az egész
arc legkiemelkedőbb része, ezért akárhonnan is érkezik a fény,
akármennyire árnyékban van esetleg az arc nagyrésze, az orron egészen
biztosan lesz csúcsfény. Ahogy az ábrán látható, az orrhegyen és az
orrnyergen is megcsillan a fény.
Az
egész orrot, annak hegyét és a cimpákat egy-egy gömbnek, illetve
gömbrészletnek fogd fel. Ha ezt meglátod benne, és emlékszel a gömb
árnyékolásos feladatra, akkor könnyebben boldogulsz az egyes részletek
kidolgozásával. A orrlyukak árnyékban vannak, tehát az a legsötétebb,
vetett árnyék, a széléhez közeledve kicsit világosodik. Figyelj a
visszaverődő fényre is, mert ez segít a gömbölyűség érzékeltetésében.
Sajnos ennek a képnek a digitalizálása nem sikerült túl jól, de a jobb
oldali orrcimpánál, ahol jelölve is van, szintén van visszaverődő fény,
és csak az után jön megint vetett árnyék. A következő képen majd jobban
látszik, sajnos itt eléggé egybeolvadtak az árnyalatok
Képregény orr - realisztikus orr
Soha
ne rajzold vonalakkal körbe az orrot, illetve a vázlat vonalait vagy
radírozd ki, vagy dolgozd bele az árnyékolásba, mert különben a bal
oldalon látható, képregénybe illő orr lesz az eredmény. Ugyanez
vonatkozik majd az arc más részeire is.
Négyzethálóval készült vázlat az orról
A szép rajz
kiindulópontja a pontos vázlat. A fenti képen látható, ahogy a rajzoló
nem csak a körvonalakat, de minden árnyalatváltozást is bejelölt a
vázlaton, ez jól jön a kidolgozás során. Az árnyalatok elkülönítésében
segít, ha hunyorítasz a szemeddel. Ne felejtsd el, hogy a négyzetháló
csak az illusztráció kedvéért van ilyen erősen meghúzva, a rajzon
halványnak kell lennie, hogy később könnyen el lehessen tüntetni.
Ezen az ábrán láthatod a kidolgozás lépéseit.
1. Ez a pontos vázlat, immár négyzetháló nélkül.
2. Ebben a fázisban kell felvinni a tónusokat. Gondold végig, hol milyen árnyékot vagy fényt találsz, figyeld meg alaposan a referenciát, hasonlítsd össze az árnyalatokat.
3. Most jött el az elmosás
ideje, amihez használd a papírceruzát. Mindig a sötétebb árnyalattól
satírozz a világos felé, hiszen a sötéten van több grafit, amit
elhordhatsz. Kövesd a mozdulataiddal a formát (megintcsak gömb
gyakorlat!). Ha az árnyékos részek túlságosan kivilágosodnak, újra
vigyél rájuk grafitot, sötétítsd vissza, és mindezt addig folytasd, amíg
minden árnyalat ki nem alakul és a helyén nem lesz. A csúcsfénynél, és
ahol még szükségesnek látod (pl. túl sok grafit került rá), gyurmaradír
segítségével világosíthatsz. Ne dörzsöld vele a papírt, elég csak
megfelelő formára alakítani a kezeddel és hozzáérinteni, vagy picit
odanyomogatni a rajzhoz. A bal alsó orr sajnos megint túl sötét lett a
digitalizálás során, ezért kicsit világosítottam az alján, hogy jobban
lásd, ott is ki vannak dolgozva az árnyalatok
TÁDÁ ÉS KÉSZ IS ! :)
Ha ez nem volt elég akkor itt egy videó, nem a leírtak alapján de jól látható a rajzolása.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése