Az orr rajzolása

Az orr rajzolása

 
Az orr az egész arc legkiemelkedőbb része, ezért akárhonnan is érkezik a fény, akármennyire árnyékban van esetleg az arc nagyrésze, az orron egészen biztosan lesz csúcsfény. Ahogy az ábrán látható, az orrhegyen és az orrnyergen is megcsillan a fény.
Az egész orrot, annak hegyét és a cimpákat egy-egy gömbnek, illetve gömbrészletnek fogd fel. Ha ezt meglátod benne, és emlékszel a gömb árnyékolásos feladatra, akkor könnyebben boldogulsz az egyes részletek kidolgozásával. A orrlyukak árnyékban vannak, tehát az a legsötétebb, vetett árnyék, a széléhez közeledve kicsit világosodik. Figyelj a visszaverődő fényre is, mert ez segít a gömbölyűség érzékeltetésében. Sajnos ennek a képnek a digitalizálása nem sikerült túl jól, de a jobb oldali orrcimpánál, ahol jelölve is van, szintén van visszaverődő fény, és csak az után jön megint vetett árnyék. A következő képen majd jobban látszik, sajnos itt eléggé egybeolvadtak az árnyalatok






 Képregény orr - realisztikus orr
Soha ne rajzold vonalakkal körbe az orrot, illetve a vázlat vonalait vagy radírozd ki, vagy dolgozd bele az árnyékolásba, mert különben a bal oldalon látható, képregénybe illő orr lesz az eredmény. Ugyanez vonatkozik majd az arc más részeire is.



Négyzethálóval készült vázlat az orról
A szép rajz kiindulópontja a pontos vázlat. A fenti képen látható, ahogy a rajzoló nem csak a körvonalakat, de minden árnyalatváltozást is bejelölt a vázlaton, ez jól jön a kidolgozás során. Az árnyalatok elkülönítésében segít, ha hunyorítasz a szemeddel. Ne felejtsd el, hogy a négyzetháló csak az illusztráció kedvéért van ilyen erősen meghúzva, a rajzon halványnak kell lennie, hogy később könnyen el lehessen tüntetni. 



Ezen az ábrán láthatod a kidolgozás lépéseit. 
1. Ez a pontos vázlat, immár négyzetháló nélkül.
2. Ebben a fázisban kell felvinni a tónusokat. Gondold végig, hol milyen árnyékot vagy fényt találsz, figyeld meg alaposan a referenciát, hasonlítsd össze az árnyalatokat.
3. Most jött el az elmosás ideje, amihez használd a papírceruzát. Mindig a sötétebb árnyalattól satírozz a világos felé, hiszen a sötéten van több grafit, amit elhordhatsz. Kövesd a mozdulataiddal a formát (megintcsak gömb gyakorlat!). Ha az árnyékos részek túlságosan kivilágosodnak, újra vigyél rájuk grafitot, sötétítsd vissza, és mindezt addig folytasd, amíg minden árnyalat ki nem alakul és a helyén nem lesz. A csúcsfénynél, és ahol még szükségesnek látod (pl. túl sok grafit került rá), gyurmaradír segítségével világosíthatsz. Ne dörzsöld vele a papírt, elég csak megfelelő formára alakítani a kezeddel és hozzáérinteni, vagy picit odanyomogatni a rajzhoz. A bal alsó orr sajnos megint túl sötét lett a digitalizálás során, ezért kicsit világosítottam az alján, hogy jobban lásd, ott is ki vannak dolgozva az árnyalatok


 



 TÁDÁ ÉS KÉSZ IS ! :) 
Ha ez nem volt elég akkor itt egy videó, nem a leírtak alapján de jól látható a rajzolása.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése